lørdag den 2. november 2013

Linier på landevejen

Tidlig formiddag på landevejen. Indhenter bilist, der slet ikke har travlt.
Modkørende trafik - må blive bagved. Nu - NU - er der endelig fri bane. Og han sætter farten op...og op. Huhej, hvor det går.
Uha, dobbelte fuldt optrukne linier forude. Så må vi jo sætte farten ned igen. 75 - 70 - 65.
Det viser sig at være en stærk bil. Den kan holde på mange biler i halen bagved, længe.

Min tålmodighed bliver spændt til det yderste, min opmærksomhed er skærpet skarp. Jeg tror, jeg bor i et område, hvor vi har danmarksrekord i elastikkørsel.

Jah, endelig rundkørslen før den firesporede hovedvej. Han lægger sig i yderbanen og kører, som om han har æglæggende høns på bagsædet. Endelig kommer jeg forbi og kan slappe af og nyde landskabet, vejret og min fartpilot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar